Domů » Začínate podnikať? Nepodceňujte silu značky
Biznis a financie

Začínate podnikať? Nepodceňujte silu značky

Každý, kto sa vážne zaoberá myšlienkou založiť si vlastný podnik, by mal myslieť na značku, ktorá ho bude sprevádzať. Môže sa zdať, že na logo je dosť času, ale odborníci tvrdia, že správny výber značky zabezpečí viditeľnosť a uľahčí zákazníkom rozpoznanie vášho výrobku alebo služby. To ide ruka v ruke s potrebou chrániť vlastnú značku pred kopírovaním. Na tento účel slúži ochranná známka.. Nepredbiehajme však a pozrime sa na každý krok postupne.

Logo zohráva primárnu úlohu

Navrhnúť vlastné logo sa môže zdať ako jednoduchá vec, ale nie je to také jednoduché. Musíte dodržiavať určité pravidlá. Hneď na začiatku je dobré premyslieť si kľúčové slová, ktoré vystihujú vašu firmu. Ak napríklad niekto prevádzkuje dámske krajčírstvo, môže to byť žena, móda, štýl, úspech. Potom je dobré načrtnúť niekoľko obrázkov, ktoré tieto slová evokujú. Dôležitý je aj výber farby. Všetko by malo byť v jasnom a čistom štýle. Vždy je dobré mať na pamäti, že jednoduché logo je zapamätateľnejšie ako zložité kresby alebo ťažko čitateľné slová.

Registrácia ochrannej známky chráni pred krádežou

Ďalším krokom k úspešnému začiatku podnikania je registrácia ochrannej známky. A čo to vlastne znamená? Predstavte si situáciu, že vyrábate napríklad mydlá. Keďže vám záleží na kvalite konečného výrobku, chcete, aby zákazník okamžite vedel, že ide o váš výrobok, preto použijete logo alebo emblém. Ochranná známka však zabezpečí, že nikto iný nebude môcť používať rovnaké alebo veľmi podobné logo na svojich výrobkoch, a tak sa priživiť na vašom úspechu. Veľké R v kruhu za logom to dáva každému jasne najavo. A aké sú náklady na registráciu ochrannej známky? Pohybuje sa od niekoľkých stoviek do 1 590 EUR a závisí od územnej pôsobnosti. Môže byť preto platný len na Slovensku alebo v iných krajinách.

Nespoliehajte sa na férovosť svojich konkurentov a zaregistrujte si ochrannú známku čo najskôr. Cena, ktorú zaplatíte za registráciu, nie je vysoká v porovnaní so škodou, ktorá by vám vznikla kopírovaním vašej ochrannej známky.