Domů » Naozaj funguje proteínová diéta?
Zdravie

Naozaj funguje proteínová diéta?

Proteíny sú trendom dnešnej doby. Máte ich v jogurtoch, syroch, môžete si urobiť kaše aj nápoje. Nájdete ich dokonca aj v zmrzline. Je ale proteínová diéta pre všetkých?

Reálne skúsenosti

Pokiaľ vás zaujímajú výsledky niekoho, kto proteínovú diétu vyskúšal, nemala by vám uniknúť táto myketo recenzia.

Autor recenzie Radek má s myketo skúsenosť a veľmi podrobne ju popísal na svojom Ecoblogu.

Proteínová diéta – ako ju držať

Proteínové výrobky sú teraz populárne, pretože jednak majú veľkú propagáciu, a potom sú prezentované ako skvelý prostriedok na podporu svalov. Rovnako ako pri iných typoch stravy je potrebné s nimi ale vedieť pracovať. Proteíny sú bielkoviny a skutočne pomôžu viac napumpovať svaly, dodať im výživu. Pokiaľ ste samozrejme aspoň v nejakom tréningu. Uveďme si to na príklade. Tým je proteínová diéta. Pri nej nehladujete, pretože jete proteínové pokrmy, ktoré vám dodajú výživu a zasýtia. Chudnete úplne prirodzene a bez rizík, nehrozí vám tak žiadny jo-jo efekt. Jedlo máte pripravené bez akýchkoľvek škodlivých chemických prísad. Princíp tejto diéty spočíva v tom, že sa štyri bežné jedlá vymenia za tie proteínové, ktoré majú nízkou energetickou hodnotou a sú vyvážené tak, aby mali menšie obsahy tukov a cukrov. Váš metabolizmus sa naprogramuje na proces, kedy sa začnú odbúravať tukové zásoby.

Ako správne na keto diétu?

Keto diéta je tiež veľmi obľúbená procedúra na chudnutie. A viete čo? Proteínová a keto diéta, to je to isté. Princíp sme teda už predstavili, len doplníme, že pri proteínovej aj keto diéte sa navodí stav ketózy (preto sa hovorí keto diéta), čo je práve onen proces odbúravania tukových zásob. Záleží len na tom, kto diétu drží, teda koľko potrebuje zhodiť, dostať sa do formy. Diéta má štyri fázy, ktorých dĺžka sa odvíja od potrebnej redukcie hmotnosti. Všeobecne sa dá povedať, že čím je redukcia väčšia, tým sú fázy dlhšie. Proces prebieha tak, že v 1. fáze jete štyri proteínové jedlá, v tej druhej už tri a jedno podľa vás. Logicky potom v 3. fáze už máte dve proteínové jedlá a dve vlastné, v 4. fáze už konzumujete jedno proteínové jedlo a tri vlastné.